מחקרי טעימה
בחינת האטרקטיביות הסנסורית של מוצרי פיתוח חדשים ומוצרים קיימים בשוק. מחקרי טעימה מאפשרים הבנה של הפרופיל הסנסורי של מוצרים, תחת הגדרת הקונספט השיווקי, תוך התייחסות לכלל המאפיינים הסנסוריים: טעם, מרקם, מראה, ריח. במקרה של מוצרים חדשים- תוצרי המחקר הינם בריף שיפור ממוקד, המתרגם את השפה הצרכנית לשפה טכנולוגית ושיווקית, כך ששיפור המוצר יעלה את האטרקטיביות בקרב קהל היעד וישפיע על הרגלי הקניה.
במקרה של מוצרים קיימים- תוצרי המחקר אומדים מהם החוזקות והחולשות הסנסוריות של המוצר, לכשעצמו ובהשוואה למתחרים בשוק, בקרב קהל היעד.
מחקרי הטעימה כוללים מגוון רחב של מתודולוגיות:
מחקרים מונדיים - הערכת האטרקטיביות של מוצר בודד לכשעצמו.
מחקרים השוואתיים - בחינה של מוצר קיים או בפיתוח מול וורסיות אחרות או למול המתחרים.
מחקרי הבדל - האם הצרכנים מרגישים בשינוי כלשהו שחל במוצר עקב שינוי בחומרי גלם או שינוי טכנולוגי אחר.
מחקרי מעקב - הבנת האטרקטיביות של מוצרי שוק למול המתחרים.