טיפים לשכלול תהליכי טעימה פנים ארגוניים

אופן הטעימה מאוד משפיע על ההערכה של פרמטרים ספציפיים הקשורים למוצר. לדוגמא: קושי – יכול להשתנות אם נוגסים בשיניים הקדמיות או בשיניים האחוריות. שומניות – יכולה להשתנות אם מעריכים אותה בזמן שהמוצר בפה או לאחר הבליעה. לשם כך חשוב לנסח פרוטוקול טעימה. פרוטוקול טעימה זהו מסמך קצר שמסביר לפרטי פרטים את תהליך הטעימה, כאשר המטרה […]

הצרכנים מנסים להפחית סוכר, אבל מה הם קונים במקום?

המחקר של נילסן מגלה שלאור המודעות הגוברת על השפעת הסוכר על הבריאות, יותר ויותר אמריקאים מצהירים שהם מפחיתים סוכר: 57% מהקונים בארה"ב מדווחים שחשוב להם שהמוצרים שהם קונים לבית יהיו דלי סוכר, עליה של 55% לעומת אשתקד. מספר מדינות אף ניסו להעלות את המודעות לסוכר באמצעות הטלת מיסים על מוצרים שמומתקים בסוכר. במקביל אנו עדים […]

קוקטייל וירטואלי בטעימה וירטואלית

לאחרונה פותח שדרוג מעניין בעולם המשקאות: מכשיר חדש שנקרא Vocktail מתחרה בקוקטייל המסורתי באמצעות שימוש בטכניקות אלקטרוניות שנועדו לשטות בחושים שלנו. המכשיר יוצר ע"י חוקרים באוניברסיטה בסינגפור. ה-Vocktail, קיצור של Virtual Cocktail, הוא כוס שבה ניתן לשנות ולהעצים טעמים דרך אפליקציה בטלפון הסלולרי. לאחר ששופכים את הנוזל לתוך הכוס, האדם ששותה יכול לשנות שלושה היבטים […]

קסקרה – טרנד חדש או אופנה חולפת

יותר מעשור לאחר ש-Aida Batlle גילתה את הריח הנעים שעלה מפסולת הקפה, קליפת הקפה, או כפי שהיא ידועה בשמה קסקרה (Cascara), נעשתה פופולרית. חברת Starbucks  הציגה לאחרונה משקאות חדשים בארה"ב וקנדה שממותקים עם סירופ קסקרה, אשר מכיל תוספת סוכר שעשוי מהקליפה של פולי הקפה. סטארבקס מוכרת היום גם קפוצ'ינו קר עם קצף קסקרה. זהו בעצם […]

עולם הטיפוח והיופי – לא מה שחשבתם

הטרנדים השולטים בקטגוריית הטיפוח האישי והקוסמטיקה: כוח הקניה משתנה. אם פעם השיווק של תחום הטיפוח והקוסמטיקה היה מאוד ממוקד לקהל יעד של נשים מבוססות בגילאי 30 ומעלה, היום אנחנו רואים שזה כבר לא קהל היעד היחידי והחברות פונות לקהלים נוספים: מתיחת טווח הגילאים, פנייה למין הגברי ופנייה לקהלים מגוונים נוספים. הדבר מצריך כמובן שינוי של […]

הכל עניין של הגדרה

במחקר שפורסם בעיתון המדעי Food Quality and Preference נבדקו 155 צרכנים שהוזמנו לשתות בירה בפאב במהלך מספר מפגשים. נתנו למשתתפים לשתות כוס בירה רגילה וכוס בירה לא אלכוהולית. שני המשקאות הללו דומים מאוד ברמה הויזואלית, אבל הצרכנים מצליחים להבדיל ביניהם הן בטעם, הן בפונקציונליות והן בתחושות הרגשיות שנוצרים כלפיהם. כל אחד מהמשקאות הללו הוגדר פעם […]

חטיף לנשים בלבד

מחקר שוק שבוצע ע"י חברת פפסיקו מגלה שיש הבדל באופן שבו גברים ונשים צורכים חטיף צ'יפס. גברים צעירים שאוכלים חטיף, מלקקים את האצבעות בהתלהבות וכאשר הם מגיעים לתחתית השקית, הם שופכים את החתיכות הקטנות ישר לתוך הפה. הם לא רוצים "לאבד את הטעם". נשים גם אוהבות לנהוג כך, אבל הן לא מעיזות לעשות זאת בפרהסיה. […]

בחירה וגיוון – זה שם המשחק

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה של בחירה ו/או מגוון על אהדת המזון ועל צריכתו. לצורך המחקר גויסו 59 מבוגרים בעלי משקל תקין אשר אוהבים את שלושת מתכוני הירקות שהוצעו במחקר: שעועית ירוקה עם חמאה, קישואים עם שמן זית ותרד עם שמנת. המתנדבים השתתפו בארבעה מפגשים בזמן ארוחת הצהריים, כאשר כל פעם נתנו להם מצבים […]

מחקר בקרב שפים

המתודולוגיה שאנו מציעים היא סדנת Kitchen Connect המשלבת בין הכנה עצמאית של המוצרים ע"י השפים וביצוע מבחני טעימה סנסוריים מבוקרים, תוך כדי דיון איכותני להבנת עולם התוכן של הקטגוריה והעמקה במשמעות ממצאי הטעימות. ניתן לבצע את הבחינה הסנסורית של המוצרים בכל האפליקציות הרלוונטיות למוצר. הבחינה הסנסורית כוללת פירוק וכימות החוויה הסנסורית למרכיביה ומאפייניה והבנת הפרופיל […]

לא על השוקולד לבדו

בחודש אוקטובר השנה השיקה חברת שטראוס-עלית את שוקולד "בלונדי": שוקולד בצבע זהוב (לבן צהבהב), שטעמו הוא טעם של שוקולד לבן וקרמל. למעשה מדובר בפיתוח של שוקולד לבן שהסוכר בו מקורמל וכתוצאה מכך הוא מקבל גוון זהוב וטעם של קרמל. שוקולד בצבע בלונד זו לא המצאה ישראלית. חברת שוקולד הגורמה הצרפתית ולרונה (valrhona) הייתה כנראה הראשונה […]