עולם הטיפוח והיופי – לא מה שחשבתם

הטרנדים השולטים בקטגוריית הטיפוח האישי והקוסמטיקה: כוח הקניה משתנה. אם פעם השיווק של תחום הטיפוח והקוסמטיקה היה מאוד ממוקד לקהל יעד של נשים מבוססות בגילאי 30 ומעלה, היום אנחנו רואים שזה כבר לא קהל היעד היחידי והחברות פונות לקהלים נוספים: מתיחת טווח הגילאים, פנייה למין הגברי ופנייה לקהלים מגוונים נוספים. הדבר מצריך כמובן שינוי של […]

הכל עניין של הגדרה

במחקר שפורסם בעיתון המדעי Food Quality and Preference נבדקו 155 צרכנים שהוזמנו לשתות בירה בפאב במהלך מספר מפגשים. נתנו למשתתפים לשתות כוס בירה רגילה וכוס בירה לא אלכוהולית. שני המשקאות הללו דומים מאוד ברמה הויזואלית, אבל הצרכנים מצליחים להבדיל ביניהם הן בטעם, הן בפונקציונליות והן בתחושות הרגשיות שנוצרים כלפיהם. כל אחד מהמשקאות הללו הוגדר פעם […]

חטיף לנשים בלבד

מחקר שוק שבוצע ע"י חברת פפסיקו מגלה שיש הבדל באופן שבו גברים ונשים צורכים חטיף צ'יפס. גברים צעירים שאוכלים חטיף, מלקקים את האצבעות בהתלהבות וכאשר הם מגיעים לתחתית השקית, הם שופכים את החתיכות הקטנות ישר לתוך הפה. הם לא רוצים "לאבד את הטעם". נשים גם אוהבות לנהוג כך, אבל הן לא מעיזות לעשות זאת בפרהסיה. […]

בחירה וגיוון – זה שם המשחק

מטרת המחקר היתה להעריך את ההשפעה של בחירה ו/או מגוון על אהדת המזון ועל צריכתו. לצורך המחקר גויסו 59 מבוגרים בעלי משקל תקין אשר אוהבים את שלושת מתכוני הירקות שהוצעו במחקר: שעועית ירוקה עם חמאה, קישואים עם שמן זית ותרד עם שמנת. המתנדבים השתתפו בארבעה מפגשים בזמן ארוחת הצהריים, כאשר כל פעם נתנו להם מצבים […]

מחקר בקרב שפים

המתודולוגיה שאנו מציעים היא סדנת Kitchen Connect המשלבת בין הכנה עצמאית של המוצרים ע"י השפים וביצוע מבחני טעימה סנסוריים מבוקרים, תוך כדי דיון איכותני להבנת עולם התוכן של הקטגוריה והעמקה במשמעות ממצאי הטעימות. ניתן לבצע את הבחינה הסנסורית של המוצרים בכל האפליקציות הרלוונטיות למוצר. הבחינה הסנסורית כוללת פירוק וכימות החוויה הסנסורית למרכיביה ומאפייניה והבנת הפרופיל […]

לא על השוקולד לבדו

בחודש אוקטובר השנה השיקה חברת שטראוס-עלית את שוקולד "בלונדי": שוקולד בצבע זהוב (לבן צהבהב), שטעמו הוא טעם של שוקולד לבן וקרמל. למעשה מדובר בפיתוח של שוקולד לבן שהסוכר בו מקורמל וכתוצאה מכך הוא מקבל גוון זהוב וטעם של קרמל. שוקולד בצבע בלונד זו לא המצאה ישראלית. חברת שוקולד הגורמה הצרפתית ולרונה (valrhona) הייתה כנראה הראשונה […]

הטעם היפני החדש

טעם ה"קוקו" (Koku) הוא הטעם החדש שגילו היפנים בשנים האחרונות. ביפנית פירוש המילה היא יחידת מדידה של נפחים, אולם בעולם הסנסורי מדברים על ה"Koku" כעל הטעם החדש. החוקרים מגדירים אותו כ-"mouthfulness". טעם ה-Koku מתאר תרכובות במזון שאין להן טעם או ארומה ספציפיים משל עצמן, אבל הן מגבירות את הטעמים אליהם הם מתחברים. הגברת הטעמים מתבצעת […]

עייפים? תאכלו קצת קפאין

חברת קוקה קולה השיקה באוסטרליה משקה קולה עם קפה (Coca-Cola Plus Coffee). המשקה הוא בטעם קולה קלאסי בתוספת ארומה של קפה אמיתי. המוצר מכיל קפה אמיתי מברזיל. המשקה הושק באוסטרליה לתקופה מוגבלת של חודשי הקיץ בלבד. תרבות הקפה באוסטרליה גדלה מאוד בשנים האחרונות וחברת קוקה קולה ניצלה את ההזדמנות הזו על מנת לספק לצרכנים שלה […]

הפחתת סוכר – מגמה עולמית

הפחתת סוכר ומלח במוצרי מזון הוא נושא שנמצא על סדר היום בתעשיית המזון, גם בארץ וגם בעולם כולו. בארה"ב, 22% מהצרכנים מגבילים את צריכת הסוכר שלהם. באירופה, מספר ממשלות כגון אנגליה, צרפת, ספרד ומדינות נוספות, מטילות מיסים על משקאות מוגזים או ממתיקים. חברות מזון גדולות בעולם מחפשות פתרונות לנושא: ענקית המזון נסטלה פיתחה טכנולוגיה שמשנה […]

ההבדל בריח גוף בין גברים ונשים

כידוע, קיימים הבדלים בהורמונים בין גברים לנשים. הורמון המין הגברי טסטוסטרון מצוי גם אצל נשים, אך בכמויות נמוכות בהרבה לעומת גברים. ההבדל בכמויות הטסטסטרון מכתיב שינויים ניכרים בריח הגוף. ראשית, גברים מזיעים יותר, בין השאר בשל השפעת הטסטוסטרון והאדרנלין על המערכת שמפקחת על ההזעה. בנוסף, רוב ריח הגוף בא מבלוטות זיעה מסוג ספציפי (שנקרא "אפוקריני") […]