מחקרים סנסוריים

המחקר הסנסורי הינו מחקר מדעי שבו מעוררים, מודדים, מנתחים ומתרגמים את התגובות של צרכנים כלפי מוצרים, באמצעות החושים: חוש הראייה, חוש הריח, חוש הטעם וחוש השמיעה.

המחקר הסנסורי מעניק תובנות שיווקיות וטכנולוגיות, העוזרות לשפר מוצרים ולהעצים את הפוטנציאל העסקי שלהם.

מחקרי טעימה

מחקרי טעימה

בחינת האטרקטיביות הסנסורית של מוצרי פיתוח חדשים ומוצרים קיימים בשוק. מחקרי טעימה מאפשרים הבנה של הפרופיל הסנסורי של מוצרים, תחת הגדרת הקונספט השיווקי, תוך התייחסות לכלל המאפיינים הסנסוריים: טעם, מרקם, מראה, ריח. במקרה של מוצרים חדשים- תוצרי המחקר הינם בריף שיפור ממוקד, המתרגם את השפה הצרכנית לשפה טכנולוגית ושיווקית, כך ששיפור המוצר יעלה את האטרקטיביות בקרב קהל היעד וישפיע על הרגלי הקניה. במקרה של מוצרים קיימים- תוצרי המחקר אומדים מהם החוזקות והחולשות הסנסוריות של המוצר, לכשעצמו ובהשוואה למתחרים בשוק, בקרב קהל היעד.

מחקרי הטעימה כוללים מגוון רחב של מתודולוגיות:
מחקרים מונדיים - הערכת האטרקטיביות של מוצר בודד לכשעצמו.
מחקרים השוואתיים - בחינה של מוצר קיים או בפיתוח מול וורסיות אחרות או למול המתחרים.
מחקרי הבדל - האם הצרכנים מרגישים בשינוי כלשהו שחל במוצר עקב שינוי בחומרי גלם או שינוי טכנולוגי אחר.
מחקרי מעקב - הבנת האטרקטיביות של מוצרי שוק למול המתחרים.

מחקרי ריח

מחקרי ריח

בחינת האטרקטיביות הסנסורית של מוצרים המבוססים על הריח, כגון חומרי ניקוי, דטרגנים, קוסמטיקה, בישום ועוד. חוש הריח הינו חוש רגיש בהשוואה לחושי האדם האחרים. מחקרים מעידים כי לחוש הריח יכולת לעורר זיכרון אמוציונאלי, הרבה יותר מתמונה או קול. ככזה, לריח השפעה רבה על מצב הרוח ועל הרגלי הקניה שלנו. מחקרי ריח הינם תת קטגוריה נרחבת במחקר הסנסורי והם דורשים התמחות ומקצועיות בנושא.

מחקרי אודיו

מחקרי אודיו

בחינת האטרקטיביות הסנסוריות העולה ממוצרים שמפעילים את חוש השמיעה. לרוב מחקרי האודיו משתלבים בבחינת התאמת רעשי רקע, מוזיקה ושירים בנקודות המכירה והשירות, כחלק ממיתוג חושי. למוזיקה המלווה את הצרכנים השפעה מכרעת על ההנאה בנקודות המכירה. המוזיקה משפיעה על מצב הרוח ובבחירה נכונה שלה, אנו עשויים להעצים את חווית הקניה בחלל הנבחן.

מחקרי ויז׳ואל

מחקרי ויז׳ואל

מחקרי אריזה של מודלים ואריזות חדשים וקיימים, בנקודות המכירה ובנקודות בקרה בשלבי פיתוח. במחקרי ויזואל אנחנו משלבים בחינה מתקדמת של הנתונים באמצעות מכשירי Eye Tracking. מחקרי ה Eye Tracking מאפשרים לעקוב אחר תנועת העיניים, סדר ההסתכלות וזמן ההתמקדות של הנחקר בכל נקודה ונקודה בעצם הנבחר. מתוצרי המחקר מתקבלת HEAT MAP ("מפת חום") ממנו ניתן להבין את בולטות האריזה על המדף, נקודות משיכת תשומת הלב של הצרכן ועוד.

מחקרי תחושה

מחקרי תחושה

מחקרי תחושה הם מחקרים המתמקדים במרקמים והנאה סנסורית הנגרמת מתחושה שונה העולה ממגע של עצמים שונים. לדוגמא בדי לבד יוצרים תחושה של חום, בדי משי יוצרים תחושה של קרירות, בדי ג'ינס יוצרים תחושה של נוקשות ועוד. מחקרי תחושה הינם התחום הרלוונטי ביותר בעולם הקוסמטיקה והקרמים.
דילוג לתוכן